حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات

همواره یکی از ابزارهای بسیار پر کاربرد در تحلیل داده‌ها برای مدیران نمودار می‌باشد که اگر به درستی با آن ارتباط برقرار کنیم، اطلاعات آماری پر کاربردی از آن استخراج می‌شود. در این نوشنار قصد داریم یکی از پر کاربردترین نمودارهای تحلیلی را به شما معرفی و نحوه استخراج اطلاعات از آن را بیان نماییم.

نمودار scatter : می‌تواند تغییرات چند متغییر را در کنار یکدیگر و تاثیر پذیری آن‌ها بر روی همدیگر را هم بصورت نقطه به نقطه و هم بصورت خطی به ما نشان دهد.

برای این‌که با این گونه نمودار و تحلیل های مرتبط با آن بیشتر آشنا شویم، بهترین کار این است که از طریق ذکر یک مثال اقدام به بررسی آن نماییم.

فرض کنید مطابق جدول زیر مقادیر مختلف از تولید محصولات، بهای تمام شده، مبلغ فروش و سود متناظر با آن موجود است، می‌خواهیم بررسی نماییم که چه زمانی مبلغ فروش با بهای تمام شده یکسان می‌شود یا به عبارتی سود برابر صفر می‌شود (نقطه سر به سر). همچنین می‌خواهیم بدانیم تحت چه شرایطی سود ماکسیمم می‌شود و همینطور می‌خواهیم بدانیم تغییر بر روی هر یک از پارامترهای موثر بر روی سود چه تاثیری و به چه میزان شدتی برروی دیگری دارد.



حال اولین کار برای تحلیل جدول بالا این است که وارد قسمت Insert شده و نمودار مورد نیاز را مطابق شکل زیر انتخاب می‌نماییم و نمودار حاصله را اتخاذ می‌نماییم.




نکته بسیار مهم : یک نمودار تحلیلی زمانی کارایی لازم را خواهد داشت که تابع متناظر با آن نیز در اختیار قرار داشته باشد، بنابراین از طریق مراحل زیر اقدام به احضار تابع متناظر با هر یک از نمودارهای فوق می‌نماییم.


الف: بر روی نقاط مشخص شده بر روی نمودار کلیک راست نموده و ADD TRENDLINE را انتخاب می‌نماییم.



ب: حال مطابق شکل زیر تنظیمات لارمه را انجام می‌دهیم تا تابع مورد نظرمان بر روی نمودار احضار شود.


در ادامه با انجام یک پروژه به بررسی تحلیل‌های مورد نیاز به کمک توابع اتخاذ شده از روی نمودار فوق خواهیم پرداخت.

پروژه مربوط به آنالیز داده‌ها


  • حامد سعادت

نظرات (۴)

عالی بود
با سلام ما از محتوای شما در توسعه نرم افزار حسابدرای تحت وب استفاده کردیم . ممنونم
  • طراحی سایت
  • مرسی از مطلب خوبتون
  • https://www.limotorsh.com
  • طراحی سایت کلانتری

    https://www.limotorsh.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1%db%8c/

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی