حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات



امروزه، با توجه به حضور پر رنگ نرم‌افزار در حوزه‌های مختلف صنعت، بازار تولید و فروش سیستم‌های نرم‌افزاری بصورت چشمگیری پر رونق شده است. این رونق روز افزون و در امتداد آن وسوسه فروش بیشتر، تمرکز بر کیفیت محصول را با مشکلاتی مواجه ساخته است.حال در این شرایط چگونه باید عمل کرد؟ آیا می‌توان کیفیت محصول را فدای فروش بیشتر نمود؟
 
گونه‌ای از شرکت‌ها برای این‌که بتوانند پا به پای حرکت سریع بازار گام نهند کیفیت نرم‌افزار را فدای سرعت در تولید می‌نمایند و با حرکت سریع، عمر و اعتبار خود را کوتاه می‌سازند.
در واقع با این عمل خویش، شاید در جذب مشتریان جدید موفق باشند، اما مشتریان فعلی خود که سرمایه‌های اصلی و پایه‌های رشد و تعالی هر شرکتی است را از دست می‌دهند.
 
اما شرکت‌های مشتری‌گرا، رشد سریع و بازار پر رونق، آنها را وسوسه نمی‌کند، بلکه در مسیر هدف اصلی خویش که همان جلب رضایت مشتری‌های فعلی به عنوان شرکای تجاری می‌باشد، گام می‌نهند و به استوار ساختن پایه‌های حضور خود در صنعت با تکیه بر روی کیفیت محصولات تولیدی، همت می‌گمارند.
 
اولین مرحله از بلوغ شرکت‌های موفق عبور از بازارگرایی به سمت محصول مداری می‌باشد. در این رهگذر شرکت‌هایی پایدار خواهند بود که جدا از کیفیت محصولات به ماندگاری آن نیز بیاندیشند. ماندگاری محصول با کیفیت، زمانی حاصل می‌شود که به خلق ارزش منجر شود. در واقع خلق ارزش، آغازگر مرحله خودشکوفایی یک شرکت می‌باشد. خلق ارزش مستلزم ایجاد تغییرات موثر و بنیادی در نگرش سازمانی، رویکردهای مالی و ساختار واحد اقتصادی می‌باشد.
زمانی این تغییرات اثر بخش خواهد بود که ارتباط مدونی بین تولیدکنندگان نرم‌افزار و مشتریان برقرار شود.
لازمه این ارتباط، درک متقابل، شناخت کامل از صنعت و ایمان به محصول نرم‌افزاری است. هرچه این ارتباطات صادقانه تر باشد دوام و استحکام بیشتری خواهد داشت، صداقت جدا از اینکه باعث تداوم ارتباط می‌شود، خود نیز مولد ارزش است.
خوشحالم در شرکتی کار می‌کنم که هدف آن صرفا تولید محصول نیست بلکه خلق ارزش ماندگار اولیت اصلی آن می‌باشد.

  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی