حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات

در این پست می‌خواهیم دو نمونه از گزارشاتی که با رویکرد تحلیل در سیستم مالی هدیه نوسا وجود دارد را بررسی نماییم. تراز 8 ستونی و تراز 10 ستونی:



الف : تراز 8 ستونی: خیلی مواقع پیش می‌آید که ما می‌خواهیم تراز یک مقطع زمانی خاص را نسبت به تراز کل دوره مالی ملاحظه و مقایسه نماییم. در این شرایط علاوه بر تراز 4 ستونی که قبلا با آن آشنا شدیم و مربوط به کل سال می‌باشد  به یک گردش بدهکار و گردش بستانکار مربوط به یک مقطع زمانی دلخواه که از درون دوره مالی استخراج  می‌شود نیز نیاز داریم (در این مثال گردش بهمن ماه را به عنوان یک مقطع زمانی نسبت به کل سال نیاز داریم) همچنین از ابتدای سال تا بهمن ماه نیز به عنوان تا ابتدای دوره مطلوب می‌باشد. یعنی دو ستون مربوط به گردش بدهکار و بستانکار تا ابتدای بهمن ماه (به عنوان دوره مطلوب) دو ستون مربوط به گردش بدهکار و گردش بستانکار طی بهمن ماه ( به عنوان دوره مطلوب) و دو ستون گردش بدهکار و بستانکار و دو ستون مانده بدهکار و بستانکار مربوط به کل دوره مالی ( سال مالی).


(برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی آن روی آن کلیک نمایید)


ب: تراز 10 ستونی : در گزارش 8 ستونی بالا، گردش‌های مربوط به افتتاحیه (یعنی مبالغی که از سال پیش به سال جاری انتقال پیدا نموده) در درون گزارش و دل گردش بدهکار و بستانکار تا ابتدای دوره می‌باشد که در تراز 10 ستونی به طور مجزا باید بررسی شود و دو ستون مجزا به آن اختصاص داده شود.



  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی