حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات

پیش از این با یکی از توابع پر کاربرد اکسل در رابطه با جستجو در جداول به نام DGET آشنا شدیم. حال در این پست قصد داریم به بررسی یکی دیگر از توابع پرکاربرد اکسل در رابطه با جستجو را مورد به نام VLOOKUP  را مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که از نام این تابع مشخص است جستجو بصورت افقی را مورد بررسی قرار می‌دهد، یعنی با توجه به یک پارامتر (مثلا شماره پرسنلی) مقادیر متناظر با آن پارامتر را در سلول مورد نظر که موازی و در همان سطر (بصورت افقی) با آن پارامتر قرار دارد را برای ما بازیابی می‌نماید.

تابع VLOOKUP دارای 4 آرگومان به شرح زیر می‌باشد.


الف: LOOKUP_VALUE : آدرس سلولی می‌باشد که (به عنوان معیار یا پارامتر) بر مبنای آن جستجو را باید انجام دهیم. مثلا شماره پرسنلی یا شماره دانشجویی یکی از افرادی که در لیست وجود دارد و سایر مشخصات او را می‌خواهیم به دست آوریم.


ب: TABLE_ARRAY : محدوده جدولی را که می‌خواهیم جستجو بر روی آن انجام شود را مشخص می‌نماییم که این محدوده به واسطه علامت $ ثابت می‌ماند.


ج: COLUMN_INDEX_NUMBER : شماره ستونی که مقدار مورد نظر ما (نتیجه جستجو) در آن ستون قرار دارد را وارد می‌نماییم.


د:RANGE_LOOKUP : آخرین آرگومان که معمولا با 0 یا 1 یا TRUE یا FALSE پر می‌شود، مشخص کننده این است که آیا فقط دنبال عین مقدار مورد جستجو هستیم یا این‌که اگر نزدیک به آن هم بود برای ما بازنمایی کند که با صفر یا FALSE عبارت جستجو را دقیق می‌نماییم و با TRUE یا 1 دقت جستجو را کم می‌نماییم.


برای حل یک نمونه تمرین کاربردی در رابطه با تابع VLOOKUP به این آدرس مراجعه نمایید: پروژه مربوط به تابع VLOOKUP

  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی