حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات
یکی از مواردی که در سیستم هدیه نوسا جزء تعاریف اولیه می‌باشد و کاربردهای خاص خود را دارد، مجموعه حساب می‌باشد، که  مورد کاربرد آن برای حساب‌های همگنی که بصورت پراکننده در کدینگ حساب‌ها تعریف شده ولی از تجمیع آن‌ها در کنار یکدیگر ما به یک هدف خاص می‌رسیم، می‌باشد. مثلا ما می‌خواهیم کل دریافتی ها و پرداختی های یک مجموعه را در کنار هم مورد بررسی قرار دهیم، یا کل درآمدها و هزینه‌های یک شرکت را در کنار هم مورد بررسی قرار دهیم، در این شرایط بهترین راهکار، ایجاد یک مجموعه حساب است که در این پست به یررسی آن خواهیم پرداخت.




ایجاد مجموعه حساب به منظور بررسی سود و زیان یک مجموعه:
برای ایجاد یک مجموعه حساب متناظر با درآمدها و هزینه‌ها به منظور بررسی سود و زیان یک شرکت، ابتدا به منوی حساب رفته - وارد تعریف مجموعه حساب شده، حال مطابق شکل زیر اقدام به احضار حساب‌های مورد نیاز برای تشکیل مجموعه حساب سود و زیان می‌نماییم.


پس از ایجاد مجموعه حساب سود و زیان، حال نوبت استفاده از این مجموعه برای اهداف سازمان می‌باشد، در ادامه  به بررسی چند مورد استفاده از مجموعه حساب سود و زیان می‌نماییم.

الف: بستن حساب های موقت (سود و زیان سال جاری):

برای رسیدن به این هدف به منوی سند مراجعه می‌نماییم، سپس وارد قسمت تنظیم سند اختتامیه یا سود و زیان شده و مطابق مراحل زیر اقدام به تنظیم سند سود و زیان می‌نماییم.





پس از تنظیم هر یک از مراحل ذکر شده با تصویب کلید مرحله بعد تا تشکیل سند پیش می‌رویم، به دین شکل حساب‌های موقت بسته شده و سند سود و زیان حاصل می‌شود.

ب:
بدست آوردن سود و زیان سال جاری در هر مقطع زمانی:
برای رسیدن به هدف مذکور وارد منوی تراز شده، تراز 4 ستونی حساب‌ها، و با فشردن کلید تصویب وارد قالب اصلی تراز می‌شویم.
حال با انتخاب گزارش از یک مجموعه حساب، به هدف مطلوب خویش می‌رسیم.




ج: مقایسه سود و زیان سال‌های مختلف مالی:
برای رسیدن به این هدف به منوی گزارش مراجعه می‌نماییم و مطابق مراحل زیر  رفتار می‌نماییم.








  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی