حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات

پیش از این در پست‌های قبلی با تنظیم سند اختتامیه آشنا شدیم. همانطور که قبلا ملاحظه نمودید سند اختتامیه بصورت اتوماتیک و بسادگی تنظیم شد، منطقی می‌باشد که سند افتتاحیه نیز مانند سند اختتامیه بصورت اتوماتیک اما متناظر با سطرهای سند اختتامیه تنظیم شود، برای تنظیم سند افتتاحیه در سیستم مالی هدیه نوسا مطابق مراحل زیر ابتدا یک سال مالی جدید تشکیل می‌دهیم سپس اقدام به تنظیم یک سند افتتاحیه جدید با معکوس نمودن مبالغ سطرهای سند اختتامیه می‌نماییم و در نهایت شرح سطرهای سند را بصورت یکباره مطابق با شرح مورد نیاز خود تنظیم می‌نماییم.


حال به منوی سند رفته و یک سند با نوع افتتاحیه در تاریخ اولین روز سال مالی تنظیم می‌نماییم.

حال در محیط سند جدید با فشردن کلید Ctrl +I صفحه کلید آخرین سند مربوط به سال مالی قبل را احضار می‌نماییم و در مرحله بعد معکوس مبالغ را برای فراخوانی تنظیم می‌نماییم و در نهایت کلید تصویب را فشار می‌دهیم.

سند اختتامیه سال قبل با معکوس مبالغ، در اختیار است اما شرح هنوز مربوط به سال قبل می‌باشد، حال نوبت آن رسیده که شرح نیز بصورت یکباره به شرح دلخواه تغییر نماید، در این شرایط و برای تغییر یکباره شرح از کلید Ctrl +H صفحه کلید استفاده می‌نماییم و مطابق شرایط زیر اقدام به اصلاحات لازمه می‌نمایم.


اکنون سند افتتاحیه تنظیم شده وسال جدید آماده ثبت رخدادهای مالی می‌باشد.

  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی