حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات

در پست‌های قبلی ملاحظه نمودید که قبل از ثبت رسمی شرکت یک سری از هزینه‌ها رخ می‌دهد که سهام دارن آتی شرکت از حساب شخصی خود برای پرداخت آن‌ها استفاده نمودند و این گونه هزینه‌ها به عنوان هزینه دوره لحاظ گردید (طبق استاندادرد شماره 17 حسابداری). در واقع افتتاح یا شروع کار حسابداری یک شرکت با ثبت هزینه های قبل از تاسیس می‌باشد.

حال شرکت با نام تجارت نوین در تاریخ 12/12/*9 ثبت شده و در روزنامه رسمی منعکس شده است و  سهام داران یعنی آقای اکبر محمدی، آقای کامران احمدی و خانم ساغر احمدی هرکدام تعدادی از سهام را  می‌بایست اتخاذ نمایند.

طبق مدارک ارسالی از طرف شرکت ثبت رسالت (شرکتی که مسئولیت ثبت شرکت را برعهده داشت) شرکت تجارت نوین به شماره ثبت 93021 با سرمایه اسمی 100000000 ریال شامل 10000 سهم به ارزش هر سهم 10000 ریال ثبت گردید و به قرار زیر هر کدام از سهامداران اقدام به خرید سهام نمودند.

آقای اکبر محمدی 40 سهم

آقای کامران احمدی 50 سهم

خانم ساغر احمدی 10 سهم

همچنین شرکت اقدام به افتتاح حساب شماره 1254 در بانک تجارت شعبه سپهبد قرنی می‌نماید، در واقع افتتاح این حساب به این علت است که طبق قانون 35 درصد سهام اسمی باید نقدا توسط سهام داران شرکت به نسبت میزان سهام اتخاذ شده به حساب بانک واریز شود

در ادامه با ثبت حسابداری مرتبط با موارد مذکور آشنا خواهیم شد. همجنین برای آشنایی با نحوه ثبت حسابداری مرتبط با شرکت‌های سهامی می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آشنایی با نحوه ثبت حسابداری مربوط به شرکت‌های سهامی

ثبت سند حسابداری مربوط به سهام اتخاذ شده در سیستم مالی هدیه نوسا(برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک نمایید):







  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی