حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات

برای محافظت اسناد از اصلاح در سیستم مالی نوسا 3 روش پیش روی ماست، در روش اول که از آن به عنوان ثبت قطعی (غیر قابل بازگشت نام می‌بریم) معمولا در مواقعی به کار می‌رود که کاربر چندین دوره مالی بصورت تلفیقی در یک پایگاه داده داشته باشد و بنا به دلایلی یک دوره خاص یا چندین دوره را از هر گونه اصلاحی محافظت نماید. در این حالت ابتدا از سیستم خود بک آپ (پشتیبان تهیه می‌نماییم) سپس با استفاده از مسیر زیر اقدام به ثبت قطعی می‌نماییم.

در ادامه با روش‌های دیگر حفاظت اسناد که قابل بازگشت توسط کاربر (شخصی که دسترسی دارد) است، آشنا خواهیم شد.

یکی دیگر از روش‌های حفاظت اسناد از اصلاح، منوی حفاظت اسناد قبلی از اصلاح می‌باشد، در این روش یک تاریخ بخصوص مشخص می‌نماییم ( تاریخی که می‌خواهیم اسناد قبل از آن تاریخ را بررسی نماییم در این صورت چون کوچکترین تغییری در اسناد محاسبات و بررسی مدیریتی را تحت شعاع قرار می‌دهد لذا باید از اصلاح محافظت شود) در این شرایط کلیه اسناد مربوط به آن تاریخ و قبل از آن از اصلاح محافظت می‌شود. هر گاه نیز بخواهیم از حالت محافظت شده خارج نماییم، کافی است تاریخ مورد نظر را حذف نماییم.


روش بعدی که روشی متداول و کاربر پسند می‌باشد و به حسابرسان و مدیران مالی کمک شایانی در کنترل اسناد می‌نماید، تائید و نهایی نمودن اسناد می‌باشد(معمولا حسابرس داخلی تائید و مدیر مالی نهایی می‌نماید) در این روش ابتدا بصورت فهرست وار کلیه اسناد را انتخاب می‌نماییم، سپس سند یا اسنادی را که می‌خواهیم تایید یا نهایی نماییم انتخاب می‌نماییم.







همچنین اگر بخواهیم بعضی اسناد را از حالت تایید شده یا نهایی شده در بیاوریم میتوانیم از طریق منوی زیر اقدام نماییم.



  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی