حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات
در هنگام ثبت اسناد مالی در برنامه نوسا، کلیدهای میانبر و امکانات جانبی وجود دارد که ثبت سند را تسهیل می‌نماید. که در این پست به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم به امکانات و کلیدهای جانبی در محیط سند به یکباره دسترسی داشته باشیم، کافی است در صفحه پیش روی خود راست کلیک کرده تا پنجره زیر، پیش روی ما باز گردد.



در هنگام درج مبلغ در قسمت بدهکار یا بستانکار سند، اگر نیاز داشته باشیم ماشین حساب را احضار نماییم، کافی است بر روی سلول مربوطه از کلید Ctrl + Enter استفاده نماییم، تا ماشین حساب پیش روی ما ظاهر گردد.


اگر در هنگام ثبت اسناد، بخواهیم سطر بالا را در سطری زیرین کپی نماییم. کلید Alt + Enter صفحه کلید به کمک ما می‌آید، همچنین اگر بخواهیم چندین کپی از سطر مورد نظر خود اتخاذ نماییم می‌توانیم از طریق زیر اقدام نماییم.




اگر در هنگام ثبت اسناد مالی نیاز به احضار یک سند که از قبل در سیستم ثبت شده است و تکرار سطرهای آن برای ما وقت گیر و ملال آور است (مثلا سطرهای سند حقوق) باشد، می‌توان از کلید Ctrl + I  استفاده نماییم، و در محاروه پیش روی خود شماره سند مورد نظر را درج نماییم.


بسیاری مواقع پیش می‌آید که بصورت یکباره شرح کلیه سطرهای سند یا بخشی از آن را اصلاح نماییم. در این صورت باید از کلید Ctrl + H صفحه کلید استفاده نماییم و شرحی که قصد اصلاح آن را داریم در عبارت جستجو و شرحی که قرار است جایگزین شود را در قسمت عبارت جایگزین وارد نماییم و با فشردن کلید تصویب به خواسته خود برسیم.

  • حامد سعادت

نظرات (۱)

  • مرتضی جاوید
  • بسیار کاربردی و کامل بود. 
    استفاده از تصاویر بسیار فوق العاده هست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی