حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

حسابداری با نگرش سیستمی؛ یک قدم رو به جلو

استفاده از مطالب این وبلاگ آموزشی با ذکر منبع (accplus.blog.ir) بلامانع می‌باشد.
با تشکر از همراهی شما، حامد سعادت

آخرین نظرات
در این قسمت، قصد داریم چگونگی ثبت رخدادهای مالی را در قالب اسناد حسابداری با هم بررسی نماییم، اگر هنوز کدینگ حسابداری خود را برای شروع کار تعریف نکرده‌اید ابتدا پست‌های قبلی را مطالعه نمایید سپس ادامه این مطلب را دنبال نمایید.
برای ثبت اسناد مالی در سیستم مالی نوسا ابتدا وارد منوی سند شده و پس از ثبت تاریخ مورد نظر و اطلاعات اولیه سند، محیط ثبت رخدادهای مالی پیش روی ما ظاهر می‌شود.




نکته: شرحی که در محیط بالا ثبت می‌نمایید شرح عمومی سند است که به کل سند تعلق می‌گیرد، اما شرح دیگری نیز وجود دارد به نام شرح عملیات به تک تک سطرهای سند تعلق می‌گیرد، یعنی اگر سندی دارای 16 سطر باشد می‌تواند 16 شرح عملیات مختلف داشته باشد ولی یک شرح عمومی مشترک که در محاوره اولیه ظاهر می‌شود به خود اختصاص می‌دهد.

نکته: با توجه به تعریف درست درخت حساب‌ها و تفصیلی‌ها و ارتباط صحیح آنها با یکدیگر می‌توان در سند پیش روی خود از حساب و تفصیلی استفاده نماییم، باید توجه داشت که در محیط سند صرفا و صرفا سطح آخر حساب و تفصیلی که از آن به عنوان سطح عملیاتی نام می‌بریم و در ساختار درختی به شکل می‌باشد،استفاده نماییم.

برای انتخاب حساب یا تفصیلی، بر روی هر سلولی که هستیم و قصد انتخاب حساب و تفصیلی که قبلا تعریف نموده‌ایم را داریم کافی است پس از فعال شدن سلول بروی آیکن کلیک نماییم تا درخت مورد نظر پیش روی ما قرار گیرد. اگر دنبال نام یک حساب یا تفصیلی خاصی می‌گردیم در پنجره انتخاب حساب که پیش روی ما باز می‌شود می‌توانیم بر روی آیکن کلیک نماییم و در صفحه پیش روی خود به جستجوی حساب دلخواه خود بپردازیم.






پس از انتخاب حساب و تفصیلی مورد نظر و درج مبلغ بدهکار و بستانکار، نوبت شرح سطر سند که برای یک حسابدار متبحر مهمترین قسمت سند است، می‌رسد. این شرح می‌تواند بصورت دستی ثبت شود یا از شرح استاندارد (که قبلا در مورد آن در تعاریف اولیه صحبت شد) یا شرح های  تکراری در سطرهای قبلی یا شرح عمومی استفاده شود.




 اکنون پس از ثبت رخدادهای مالی و شرح های مربوطه نوبت به ذخیره سند می‌باشد، که از طریق آیکن این امر امکان پذیر می‌باشد.
  • حامد سعادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی